آیا میدانید که خرابی برف پاک کن باعث ایجاد خط و خش بر روی شیشه خودرو گردیده و این باعث کاهش دید راننده می گردد؟!!

ما در این مرکز تیغه های لاستیکی برف پاک کن را با هزینه ای بسیار اندک برای شما تعویض کرده و دیگر نیازی به پرداخت هزینه های اضافی برای خشگیری نخواهید داشت

ادامه مطلب


ترمیم و تعویض شیشه ماشین

به گزارش ترمیم شیشه سپاهان، شکستگی شیشه ی خودرو بسیار آزار دهنده است مخصوصا اگر در نقطه ی دید راننده قرار گرفته باشد. حتی اگر سنگی که به شیشه ی خودرو برخورد می کند موجب شکستن شیشه نشود، باز هم ممکن است آثار بوجود آمده توسط آن در امتحان معاینه فنی تاثیر گذاشته و موجب مردودی خودروی شما شود، مخصوصا اگر آثار آن در امتداد نقطه ی دید راننده قرار گرفته باشد. بطور کلی می توان اینگونه نتیجه گیری کرد که تعمیر و تعویض هر چه سریع تر شیشه ی آسیب دیده ی خودرو ضروری است.

مطالب بیشتر

ادامه مطلب


ترمیم شیشه اتومبیل در اصفهان

ترمیم شیشه اتومبیل در اصفهان: ترمیم سنگ خوردگی و ترک شیشه,عملکرد کلی ترمیم شیشه اتومبیل:آیا برای شما این سوال پیش آمده که ترمیم شیشه چیست؟چرا باید شیشه خودرو را ترمیم کنیم؟و با تبلیغ های گوناگون با عناوینی مختلف مواجه شده اید.مرکز خدمات تخصصی شیشه اتومبیل آرند سرویس اطلاعات تکمیلی را به شما ارئه می دهد تا با کسب اطلاعات بیشتر نسبت به ترمیم شیشه,شیشه اتومبیلتان را ترمیم کنید.با ما همراه باشید و از مطالب و نمونه کارهای ما دیدن فرمائید.
ترمیم شیشه چیست؟
ترمیم شیشه عملکردی که باعث جلوگیری از ادامه پیدا کردن شکستگی و بهتر شدن دید ظاهر و محو شکستگی می شود و باعث بالا بردن ایمنی و دید مناسب در رانندگی می شود.

مطالب بیشتر

روش ساخت شیشه در گذشته به‌صورت دستی و توسط کوره‌های کوچک ذوب که تنها توانایی ساخت یک نوع شیشه را داشت. اکنون با گذر زمان روش‌های ساخت شیشه تغییر کرده و به‌ صورت کاملاً صنعتی تبدیل‌شده است. شیشه امروزه در کارخانه ساخت شیشه تولید و روانه بازار می‌گردد. کارخانه ساخت شیشه رامادر مجهز به آخرین تکنولوژی روز در تولید انواع شیشه‌های سکورت، لمینیت می‌باشد و تمام فرایندها و روش ساخت و برش شیشه و همچنین مواد اولیه در کارخانه ساخت شیشه باید به‌صورت مکانیزه انجام شود. تا مقاومت و سختی شیشه حفظ‌ شده و از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

ادامه مطلب


ترمیم شیشه سپاهان

ترمیم شیشه اتومبیل سپاهان : برخی از مزایای ترمیم شیشه :۱.هزینه کمتر نسبت به تعویض۲.عدم مسایل ناشی از تعویض مثل :– آببندی نشدن– ایجاد صدای اضافی مثل زوزه باد و….– غیر فابریک شدن شیشه خودرو و درنتیجه افت قیمت خودرو و….۳. دریافت معاینه فنی بدون نیاز به تعویضتوصیه های مراقبتی قبل از ترمیم:اولین کاری که قبل از ترمیم باید انجام گردد جلوگیری از نفوذ آب به داخل ترک است که باعث پایین آمدن کیفیت ظاهری ترمیم میگردد. به این منظور می توانید یک چسب ۵ سانت شیشه ای روی ترک بچسبانید که مانع نفوذ آب به داخل ترک گردد .جهت جلوگیری از پیشرفت ترک قبل از ترمیم از روشن کردن کولر یا بخاری به صورت مستقیم زیر شیشه خودداری کنید .ترمیم شیشه اتومبیل سپاهان

ترمیم شیشه سپاهان

شوکهای سرمایی یا گرمایی ممکن است باعث پیشرفت سریع شکستگی ایجاد شده روی شیشه شوند .بعد از ترمیم ،شیشه از نظر استحکام به حالت اولیه برگشته و به هیچگونه مراقبتی نیاز ندارد .ترمیم شیشه اتومبیل سپاهان

ترمیم شیشه سپاهان

روش ترمیم :درمورد سنگ خوردگیها با استفاده از روش اینجکشن، رزین مخصوص توسط دستگاه به داخل حفره و ترکهای ریز ایجاد شده در اثر ضربه ،تریق شده سپس به وسیله اشعه UV خشک و ثابت میگردد و در انتها مراحل روسازی محل سنگ خوردگی انجام می شود که تا ۹۵% از نظر ظاهری و ۱۰۰% از نظر استحکام و جلوگیری از پیشرفت قابل ترمیم می باشد .ترمیم شیشه اتومبیل سپاهان

ترمیم شیشه سپاهان

در مورد ترکهای بلند نیز با استفاده از مته مخصوص این کار، یک حفره سوزنی در مسیر ترک جهت جلوگیری از پیشروی آن روی شیشه ایجاد گشته سپس با استفاده از دستگاه متحرک ، مشابه سنگ خوردگی رزین مخصوص ترک به داخل شکستگی ایجاد شده تزریق شده و با استفاده از اشعه UV درون ترک فیکس و مراحل روسازی انجام میگردد.ترکهای بلند نیز از نظر ظاهری بین ۷۵% تا ۹۵% و از نظر استحکام ۱۰۰% به حالت اولیه باز میگردند ، لازم به ذکر است مدت زمانی که از ترک خوردن شیشه میگذرد در بهبود ظاهری شیشه تاثیرگذار بوده و هر چقدر شکستگی تازه تر باشد نتیجه بهتری حاصل می شود.ترمیم شیشه اتومبیل سپاهان

نمونه خارجی

ادامه مطلب


ترمیم شیشه سپاهان

ترمیم شیشه ماشین در اصفهان : بعضی وقتی در حال حرکت با اتومبیل خود هستید و اتفاقی سنگی به سمت شیشه اتومبیل شما ضربه میزند و شیشه اتومبیل شما دچاره ضربه و ترک خوردگی و یا سنگ خوردگی میشود، اگر ترک خوردگی بیش از حد باشد میبایست ترمیم ترک خوردگی شیشه اتومبیل خود را به یک متخصص ترمیم شیشه بسپارید ولی اگر  ترک خوردگی جزئی و کوچک باشد ، میتوانید با خرید پکیج دستگاه ترمیم شیشه از این به بعد ترک خوردگی وسنگ خوردگی و حتی پولیش شیشه اتومبیل را خودتان ترمیم و درست کنید.

برای پاسخ به سؤال مواد اولیه شیشه چیست؟ ابتدا باید با مفهوم آن آشنا شد. شیشه یک جامد غیر بلوری می‌باشد که می‌تواند شکل یک جامد سخت و شکننده و یک ماده مذاب روان داشته باشد، این رفتار انتقال شیشه نامیده می‌شود. برای بررسی رفتار شیشه که به‌صورت بلوری شکننده یا مایعی لاستیکی شکل می‌باشد؛ باید از مواد اولیه ساخت شیشه که تشکیل‌دهنده شیشه است آگاهی داشت. مواد اولیه صنعت شیشه و انواع آن را به‌اختصار بیان می نماییم:

شیشه سیلیسی: مواد پایه شکل‌دهنده شیشه سیلیس می‌باشد و مناسب برای لوله‌های کوره با دمای بسیار بالا می‌باشد.
شیشه آهک سود دار: تشکیل‌شده از سیلیس – اکسید سدیم – منیزیم – آهک – آلومینا که به‌آسانی شکل می‌پذیرد و دارای شفافیت بالایی است همچنین مناسب لوازم دکوری و پنجره‌ها می‌باشد.
شیشه سدیم بورسلیکات: تشکیل‌شده از سیلیس- اکسید بور- اکسید سدیم – آلومینا می‌باشد و بیشترین کاربرد را در وسایل آشپزخانه و آزمایشگاهی دارد.
شیشه بلور: تشکیل شده از سیلیس+ اکسید سدیم+ اکسید سرب- اکسید پتاسیم- آلومینیا- اکسید روی می باشد و بیشترین کاربرد را در کارخانه‌ها دارد.
شیشه اکسیدی: تشکیل شده از آلومینا- اکسید ژرمانیم می‌باشد که برای فیبر نوری استفاده می‌گردد.
ماده اولیه شیشه در سایر مواد به‌صورت بازیافت شیشه‌های دیگر می‌باشد که برای کاهش حباب داخل شیشه و افزایش مقاومت به آن سدیم سولفات – سدیم کلرید – تری اکسید آنتیموان اضافه می‌نمایند.

مواد و عناصر ذکرشده با درصدهای معین و متغیری به‌عنوان مواد اولیه ساخت شیشه می‌باشد که انواع شیشه با کاربردهای مختلف تولید می‌شود. مواد اولیه صنعت شیشه، بیشترین تحول را در صنعت ساختمان‌سازی به وجود آورده است. با گذشت 2000 سال تا به الان بیشتر از 93 درصد شیشه از مواد اولیه ساخت شیشه شامل آهک سیلیس و کربنات سدیم تشکیل شده است. در طی این سالها در ترکیبات اصلی شیشه تغییرات کمی به وجود آمده است. از پایه‌ای‌ترین مواد اولیه ساخت شیشه سیلیسیم دی اکسید Sio2 را می توان نام برد.

ماده اولیه شیشه شامل ماسه، شیشه‌های خرد و شکسته، کربنات سدیم و سنگ‌آهک را نام برد.
کارخانه شیشه

تبدیل ماسه به شیشه – طرز ساخت شیشه از ماسه
ماسه به‌عنوان یکی از مواد اصلی در ترکیبات عناصر شیشه به چشم می‌خورد. قبل از هر چیزی باید بدانیم که ترکیب اصلی شیشه از ماسه، آهک و کربنات سدیم می‌باشد.
در تبدیل ماسه به شیشه، ماسه مورد نیاز باید تقریباً از کوارتز خالص باشد.
در بسیاری از موارد تعیین محل احداث کارخانه شیشه براساس منطقه‌های ته‌نشین شدن ماسه شیشه تعیین می‌شود. باید توجه داشت که در تبدیل ماسه به شیشه میزان آهن موجود در ماسه نباید از حد مجاز و معین برای مصارف مختلف تجاوز کند؛ زیرا در این صورت موجب تیره شدن شیشه‌ها می‌گردد.
در فرایند تبدیل ماسه به شیشه عناصر دیگری نیز اضافی می‌گردد که در میزان مقاومت، رنگ شفافیت و… تأثیر می‌گذارد.
شيشه ماده‌ای است كه از لحاظ ساختار شبيه مايع است، ولی در دمای معمولی در برابر نيروی واردشده با تغيير شكل واكنش مي‌دهد و در این صورت بايد به عنوان ماده‌ی جامد در نظر گرفته شود.
شیشه از مواد شیمیایی گوناگونی ساخته‌شده است که مهم‌ترین این مواد از مواد معدنی است که می‌توان اكسيدهای سيليسيم، فسفر و آرسينيك را نام برد.
در طرز ساخت شیشه از ماسه، آبسيدين (ماسه سيليسي و تركيبات سديم و كلسيم) از جمله مواد اساسی ‌است. برای طرز ساخت شیشه از ماسه، تقریباً باید کوارتز خالص باشد. معمولاً کارخانه شیشه‌سازی برای شیشه در منطقه ته‌نشینی ماسه شیشه، قرار دارد.
در طرز ساخت شیشه از ماسه لازم به تبدیل شیشه از کوارتز خالص است.

تولید شیشه لمینیت

در تولید و مراحل ساخت شیشه لمینیت: به روی یکی از شیشه‌ها لایه PVB قرار می‌دهند و دوباره در لایه بعدی شیشه قرار می‌دهند. سپس شیشه لمینیت را وارد دستگاه اتوکلاو می‌کنند. داخل دستگاه خلأ کامل است که هوا را از بین شیشه‌ها خارج می کند به دلیل وجود گرما در داخل دستگاه اتوکلا لایه PVB بین دو شیشه می‌چسبد و باعث ایجاد استحکام و متصل شدن شیشه‌ها به هم می‌شود؛ همه این عوامل در تولید شیشه لمینت موجب مقاومت بالا شیشه در برابر صوت و دما است.

تبدیل ماسه به شیشه در محل کارخانه شیشه سازی تعیین می شود. برای ظروف غذاخوری، مقدار آهن موجود در ماسه نباید از 45% و برای شیشه اپتیکی نباید از 0.015% تجاوز کند، چرا که آهن تاثیر نامطلوبی بر رنگ اغلب شیشه‌ها دارد. در طرز ساخت شیشه از ماسه کربنات سدیم نقش مهم ذوب را در شیشه دارد .ترمیم شیشه ماشین در اصفهان
کارخانه شیشه

شیشه به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مصالح و عضو ساختمان محسوب می‌شود که علاوه بر کارایی که دارد، زیبایی فضای داخل و نمای خارجی ساختمان را چند برابر می‌کند. برای شناخت بهتراست ابتدا با مواد تشکیل‌دهنده شیشه ساختمانی آشنا شده. در بررسی فرایند و عناصر شیشه ساختمانی مواد اصلی و پایه عناصر شیشه اکسید سیل سیم، نسوزید سدیم، اکسید کلسیم است که درصد این عناصر بنا به‌سختی شیشه می‌تواند متغییر باشد. برای افزایش مقاومت شیشه در برابر هوا و آب تثبیت‌کننده‌های سرب، کلسیم، منیزیم و روی و اکسید دو ظرفیتی باریم را به خمیر شیشه ساختمانی اضافه می‌کنند تا به مقاومت بالای شیشه دست یابند. با افزودن ترکیبات شیمیایی و فیزیکی سولفات سدیم، کلرات سدیم، املاح آرسنیک، آنتیموان حباب‌های تشکیل‌شده بر روی شیشه کاسته و از بین می‌برند. علاوه بر مواد ذکرشده در مواد تشکیل‌دهنده شیشه ساختمانی عناصر دیگری به شیشه افزوده می‌شود تا در شکل‌گیری شیشه ساختمانی شفاف و مقاوم کمک نمایند.ترمیم شیشه ماشین در اصفهان

مراحل ساخت شیشه فلوت

شیشه فلوت نوعی شیشه است که مقاومت بسیار بالایی دارد و قطر شیشه فلوت تولیدشده می تواند از 0.5 تا 25 میلی‌متر باشد.

مراحل ساخت شیشه فلوت به این صورت است که:

شیشه در داخل کوره‌ای به دمای 1600 درجه سانتی گراد ذوب و به حالت خمیری درمی‌آید، این ذوب شدن بدون داگ هاوس است که از حرکت دورانی و گردابی روی شیشه جلوگیری می کند و اثر مطلوبی روی خواب نوری شیشه می‌گذارد.
مواد ذوب‌شده شیشه از طریق لوله‌ای که دمای داخلی آن 1000 درجه سانتی گراد می‌باشد به داخل گوی مواد هدایت می‌شود. که در این مرحله شیشه به صورت گسترده و یکدست روی مواد مذاب شناور می‌شود تا جایی که شیشه به ضخامت دلخواه دربیاید.
در تولید شیشه ابعاد بیشتر از 3 متر نمی‌باشد و با کنترل دما در داخل کوره دما را از 1000 به 600 درجه کاهش داده می‌شود تا شیشه پیوستگی و سفتی لازم را بدست آورد تا بتواند از گوی خارج شود. سپس به کانال تنش‌زدا هدایت می‌شود تا مرحله سخت و مقاوم شدن شیشه رخ دهد. بعد از مرحله کنترل و برسی کیفیت شیشه به بازار مصرف عرضه می‌شود.
کارخانه شیشه

مراحل تولید شیشه سکوریت

مراحل ساخت شیشه سکوریت در بخش عملیات حرارتی از گرم کردن یکنواخت شیشه فلوت تا دمای نرمی شیشه (بالای 700 درجه سانتی گراد) می‌باشد. سپس به‌وسیله‌ی دمیدن هوای سرد به دو سطح شیشه سریعاً سرد می‌گردد که زمان سرد شدن تأثیر بسزایی در مقاومت شیشه دارد.ترمیم شیشه ماشین در اصفهان
در نحوه تولید شیشه سکوریت در قسمت سردسازی شیشه، لایه‌های بیرونی آن سریع‌تر از لایه‌های داخلی خنک می‌گردند که این امر موجب استحکام شیشه و ایجاد فشار درونی در هسته آن می‌گردد. در این مرحله شیشه به دستگاه‌های پیشرفته دیاموند فرستاده شده و عبور از این دستگاه‌ها لبه شیشه پرداخت گردیده و براق می‌شوند.
سپس به دستگاه‌های جاسازی فرستاده‌شده و عملیات سوراخ کردن و یا برش الگو و یا جاسازی انجام می‌گردد.ترمیم شیشه ماشین در اصفهان
شیشه محصولی است طبیعی كه از شن، آهك و سدیم ساخته شده است. در تولید شیشه با توجه به رنگ آن تا 55% از شیشه بازیافت می‌شود و با اضافه نمودن مواد خام در دمای بالا سبب ذوب شیشه می‌شود.
مهم‌ترین منبع انرژی در انجام این فرآیند از تولید شیشه، گاز طبیعی است. پس از ذوب شیشه‌ی بازیافتی، جریان مذاب شیشه توسط كانالی وارد قالب می‌شود. در تولید شیشه از قالب‌گیری، شیشه شكل نهایی خود را به‌وسیله فشار هوا به دست می‌آورد.
نمونه خارجی

ترمیم شیشه سپاهان

ادامه مطلب